Vlaming, W. de | BOEKBESPREKING: De beroepsstandaard voor de intern begeleider als kwaliteitscoördinator | 2022/11/24 | Boeken | 2022-11-24 15:20:12 |
Vlaming, W. de | BOEKBESPREKING: DNM september: De Inspectie | 2022/09/29 | Boeken, Geen categorie | 2022-09-29 11:19:41 |
Vlaming, W. de | BOEKBESPREKING: DNM juni ’22: Opleiden van leraren | 2022/07/12 | Boeken, Vlaming, Willem de | 2022-07-12 09:24:37 |
Vlaming, W. de | KENNISROTONDE: versterking eigenaarschap met leerdoelen | 2022/06/02 | Artikelen, Bijdragen redactie | 2022-06-02 07:51:04 |
Vlaming, W. de | BOEKBESPREKING: DNM maart 2022: 10-14 onderwijs | 2022/04/21 | Boeken | 2022-04-21 14:28:32 |
Erik van Meersbergen | BOEKBESPREKING: GOED IN GESPREK, De basis voor beweging in onderwijs en jeugdhulp | 2022/03/15 | Bijdragen redactie, Boeken, Redactie PLPO | 2022-03-15 11:53:20 |
Vlaming, W. de | KENNISROTONDE: Effectieve reflectie op leerproces basisschoolleerlingen | 2022/02/19 | Artikelen, Bijdragen redactie, Geen categorie | 2022-02-19 08:21:02 |
Vlaming, W. de | BOEKBESPREKING De Nieuwe Meso: december 2021 GOED WERK | 2021/12/17 | Boeken | 2021-12-17 14:02:37 |
Vlaming, W. de | BOEKBESPREKING: DNM September’21: Onderwijs en Onderzoek | 2021/11/25 | Boeken, Geen categorie, Vlaming, Willem de | 2021-11-25 09:29:27 |
Louwe, J. | De ontwikkeling van het jonge kind monitoren: waarom en hoe | 2021/07/07 | Artikelen, Opinie | 2021-07-07 10:22:12 |
Vlaming, W. de | BOEKBESPREKING: DNM Juni’20: Onderwijs en Onderzoek | 2021/07/04 | Boeken | 2021-07-04 08:01:15 |
Nelleke van der Veer-Boersen | Polarisatie: de kracht van het verschil. Omgaan met polarisatie op school | 2021/06/03 | Artikelen | 2021-06-03 11:35:45 |
Laros, N. | BOEKBESPREKING: Klinische Kinderneuropsychologie | 2021/04/29 | Boeken | 2021-04-29 13:37:42 |
Vlaming, W. de | BOEKBESPREKING: De Binnenkant: Alles wat we beleven als adviseur maar niet durven vertellen | 2021/04/19 | Boeken | 2021-04-19 15:40:39 |
Vlaming, W. de | BOEKBESPREKING: De Nieuwe Meso: maart 2020 LEIDERSCHAP VAN LERAREN | 2021/04/19 | Boeken | 2021-04-19 15:38:50 |
Vlaming, W. de | Kennisrotonde: Reflectie als voorwaarde voor zelfregulerend leren | 2021/04/09 | Berichten, Geen categorie, Redactie | 2021-04-09 06:47:58 |
Hans Schuman | Hoorrecht voor leerlingen: Van luisteren naar meedoen | 2021/02/08 | Artikelen, Bijdragen, Bijdragen auteurs | 2021-02-08 17:02:47 |
Vlaming, W. de | BOEKBESPREKING: DNM dec’20: Leiderschap in tijden van Corona | 2021/02/08 | Berichten, Boeken, Vlaming, Willem de | 2021-02-08 16:55:25 |
Vlaming, W. de | Kennisrotonde: Effecten van talentgericht werken | 2021/01/26 | Berichten, Redactioneel | 2021-01-26 11:49:03 |
Peggy Gruintjes | Hoe beïnvloed je het spellingbewustzijn van leerlingen in groep 6? | 2021/01/12 | Artikelen, Bijdragen, Bijdragen auteurs | 2021-01-12 12:48:14 |
Vlaming, W. de | BOEKBESPREKING: Executive teamcoaching in de praktijk | 2021/01/12 | Boeken, Vlaming, Willem de | 2021-01-12 12:45:44 |
Vlaming, W. de | Flexibilisering HO en de Master EN | 2021/01/11 | Artikelen, Bijdragen, Bijdragen auteurs, Opinie, Vlaming, Willem de | 2021-01-11 13:17:09 |
Laros, N. | BOEKBESPREKING: Voorkom lastig gedrag | 2021/01/04 | Boeken | 2021-01-04 17:30:08 |
Vlaming, W. de | Kennisrotonde: Effectief onderwijs in muziek en beeldende vorming voor kinderen van 4-12 jaar | 2020/11/13 | Berichten, Geen categorie | 2020-11-13 11:20:10 |
Erna Koeven | BOEKBESPREKING: Passend onderwijs in het mbo | 2020/11/04 | Boeken | 2020-11-04 08:52:34 |
Katinka Dekker-Wolse | Kinderen kunnen niet scheiden | 2020/10/30 | Artikelen | 2020-10-30 12:28:45 |
Vlaming, W. de | Grondig genoeg? Praktijkgericht Onderzoeken | 2020/10/29 | Artikelen, Bijdragen, Bijdragen auteurs, Opinie, Vlaming, Willem de | 2020-10-29 08:54:27 |
Vlaming, W. de | BOEKBESPREKING: Onderzoekend vermogen en praktijkgestuurd onderzoeken — een tweeluik | 2020/10/05 | Boeken | 2020-10-05 11:49:47 |
Marco Maas | 10x Beter: Onderzoeksprijs 2019 | 2020/10/05 | Meesterschap | 2020-10-05 11:06:25 |
Laros, N. | BOEKBESPREKING: Wat écht werkt. 27 evidence-based strategieën voor het onderwijs | 2020/08/21 | Boeken | 2020-08-21 15:30:21 |
Dian Fluijt | Kennisrotonde: kleuters stimuleren tot reflectie op leerproces, kan dat? | 2020/06/13 | Berichten, Bijdragen redactie, Geen categorie, Redactioneel | 2020-06-13 09:06:56 |
Vlaming, W. de | BOEKBESPREKING: Online samenwerkend leren en social presence. | 2020/04/09 | Boeken | 2020-04-09 13:30:38 |
Vlaming, W. de | Corona | 2020/03/19 | Redactioneel, Vlaming, Willem de | 2020-03-19 20:28:23 |
Ria Goedhart | Ouderbetrokkenheid bij nieuwkomers | 2020/03/02 | Artikelen | 2020-03-02 16:30:11 |
Vlaming, W. de | Kennisrotonde: Schoolontwikkeling in het PO door Master opgeleiden | 2020/02/13 | Berichten, Geen categorie, Redactioneel | 2020-02-13 20:02:09 |
Vlaming, W. de | Anneke Smits lector Onderwijsinnovatie en ICT | 2020/01/31 | Berichten, Redactie, Redactioneel | 2020-01-31 17:16:13 |
Mariët Witteveen | A Second Soul, Meertaligheid in 3 mavo | 2020/01/13 | Artikelen | 2020-01-13 09:45:41 |
Marjolein Tuinhout | Betrokkenheid van kleuters bevorderen bij beginnende geletterdheid | 2020/01/13 | Artikelen | 2020-01-13 09:43:09 |
Laros, N. | BOEKBESPREKING: Ontwikkelingspsychopathologie bij kinderen en jeugdigen | 2020/01/13 | Boeken | 2020-01-13 09:39:44 |
Vlaming, W. de | Werkt ‘HET’? Wanneer zeg je in het onderwijs dat ‘iets’ werkt, en dat ‘het’ goed is om te doen? | 2019/11/26 | Artikelen, Opinie | 2019-11-26 16:37:44 |
Laros, P. | De hechte draad tussen ouder en kind | 2019/11/26 | Boeken | 2019-11-26 16:32:52 |
Anja Schoots-Snijder | Engagement in het taalonderwijs in het VO | 2019/11/12 | Artikelen | 2019-11-12 08:12:23 |
Vlaming, W. de | Kennisrotonde: Co-teaching en ambulante begeleiding | 2019/11/05 | Berichten, Redactie | 2019-11-05 07:26:19 |
Laros, P. | Creatieve oplossingen bij gedragsproblemen op school | 2019/09/10 | Boeken | 2019-09-10 10:14:47 |
Laros, P. | Autisme in het gezin. Het gezin als hefboom voor verandering | 2019/09/10 | Boeken | 2019-09-10 10:14:03 |
Vlaming, W. de | Jaarthema 2019-2020 | 2019/07/03 | Berichten, Redactie, Redactioneel | 2019-07-03 14:31:58 |
Annemiek Broersen | Seksueel misbruik | 2019/06/11 | Boeken | 2019-06-11 16:12:43 |
Vlaming, W. de | IB’er: tot hier en nu verder | 2019/05/28 | Boeken | 2019-05-28 08:45:46 |
Laros, N. | Book of Lemons: Meer maken van de citroenen die het leven je geeft | 2019/05/20 | Boeken | 2019-05-20 16:04:03 |
Marco Maas | 10x Beter: Onderzoeksprijs 2018 | 2019/03/26 | Meesterschap | 2019-03-26 16:16:06 |
Marike Klomp | Moeilijk maar de moeite waard | 2019/03/18 | Artikelen | 2019-03-18 11:04:38 |
Laros, P. | Inrichten van een school: binnen en buiten | 2019/03/12 | Boeken | 2019-03-12 18:51:08 |
Emilie Owel | Naar meer vrijheid in Passend Onderwijs | 2019/02/22 | Artikelen | 2019-02-22 10:15:37 |
Marco Maas | 10x Beter: Onderzoeksprijs 2017 | 2019/01/25 | Meesterschap | 2019-01-25 14:13:46 |
Marco Maas | 10x Beter: Onderzoeksprijs 2016 | 2019/01/25 | Meesterschap | 2019-01-25 14:07:45 |
Marco Maas | 10x Beter: Onderzoeksprijs 2015 | 2019/01/25 | Meesterschap | 2019-01-25 14:01:44 |
Marco Maas | 10x Beter: Onderzoeksprijs 2014 | 2019/01/25 | Meesterschap | 2019-01-25 13:56:04 |
Marco Maas | 10x Beter: Onderzoeksprijs 2013 | 2019/01/25 | Meesterschap | 2019-01-25 13:49:58 |
Marco Maas | 10x Beter: Onderzoeksprijs 2012 | 2019/01/22 | Meesterschap | 2019-01-22 15:32:38 |
Laros, P. | Inclusief Vergaderen – Meer dan een cliëntvergadering | 2019/01/07 | Boeken | 2019-01-07 15:34:57 |
Margreet van der Velden | Polarisatie? Leraren maken een verschil | 2018/12/17 | Artikelen | 2018-12-17 20:39:19 |
Laros, P. | Het bruggesprek – Een opstap naar vormend onderwijs | 2018/12/03 | Boeken | 2018-12-03 15:30:57 |
Erik van Meersbergen | Redactioneel november 2018 | 2018/11/16 | Redactioneel | 2018-11-16 16:57:30 |
Maaike van Dantzig en Diana Zwart | Problem based rekenen: motivatie in de rekenlessen | 2018/10/23 | Artikelen | 2018-10-23 17:36:09 |
Laros, P. | Vol-DOENing | 2018/09/25 | Boeken | 2018-09-25 15:10:08 |
Laros, P. | Samenwerken | 2018/09/07 | Boeken | 2018-09-07 10:02:03 |
Marlene van der Ven | Interactievaardigheden voor mbo-studenten pedagogisch werk | 2018/06/12 | Artikelen | 2018-06-12 10:14:07 |
Erik van Meersbergen | Zelfkennis is essentieel voor leraarschap | 2018/06/11 | Artikelen | 2018-06-11 12:34:00 |
Henk van den Hurk, Thoni Houtveen en Tamar Tas | Een nieuwe meester of juf gevraagd ( …. maar dan wel een goede)! | 2018/04/30 | Artikelen | 2018-04-30 15:22:45 |
Erik van Meersbergen | Verwachtingen bepalen het handelen | 2018/03/26 | Artikelen | 2018-03-26 14:57:31 |
Marco Maas | Mbo-docenten Nederlands over hun vak | 2018/02/27 | Artikelen | 2018-02-27 16:01:53 |
Laros, P. | Oplossingsgerichte aanpak van obesitas | 2018/02/12 | Boeken | 2018-02-12 16:31:00 |
Vlaming, W. de | Onderwijs van onderen | 2018/02/12 | Boeken | 2018-02-12 16:30:41 |
Laros, P. | Jeugdzorg met een plus | 2018/02/12 | Boeken | 2018-02-12 16:29:45 |
Laros, P. | Dwingende Vrijheid | 2018/02/12 | Boeken | 2018-02-12 16:28:58 |
Vlaming, W. de | De master EN als keurmeester van het eigen vlees | 2018/01/22 | Opinie | 2018-01-22 14:50:59 |
Laros, P. | Een haalbare weg naar succesvolle samenwerking | 2018/01/11 | Boeken | 2018-01-11 12:25:12 |
Laros, P. | Visualiseer wat werkt | 2018/01/11 | Boeken | 2018-01-11 12:18:34 |
Laros, P. | Ondersteunend communiceren: werken met visualisaties | 2018/01/11 | Boeken | 2018-01-11 12:10:57 |
Laros, N. | Sensoa Vlaggensysteem | 2018/01/11 | Boeken | 2018-01-11 11:59:40 |
Laros, P. | Koele Bikkels | 2017/11/29 | Boeken | 2017-11-29 12:48:58 |
Laros, P. | Slimmer denken. Toolbox | 2017/11/20 | Boeken | 2017-11-20 15:30:07 |
Louwe, J. | Actieve betrokkenheid bij een praktijkonderzoek: noodzakelijk draagvlak en enthousiasmering versus kwaliteitsvervuiling | 2017/11/20 | Artikelen | 2017-11-20 14:26:44 |
Laros, P. | Een vergadering voorzitten | 2017/11/16 | Boeken | 2017-11-16 20:03:40 |
Mariëtte Groente | Do you practice what you preach? | 2017/11/16 | Artikelen | 2017-11-16 09:37:59 |
Jolijn Kester | #vindikleuk | 2017/10/10 | Artikelen | 2017-10-10 14:23:07 |
Laros, P. | In de wereld komen | 2017/10/10 | Boeken | 2017-10-10 11:23:51 |
Vlaming, W. de | Vier jaar leerkracht in samenwerken | 2017/10/10 | Boeken | 2017-10-10 11:14:13 |
Smits, A. en Scheeren, E. | Leren spellen met Spellet | 2017/06/29 | Artikelen | 2017-06-29 10:41:07 |
Floor van Loo en Emiel van Doorn | Mediërend Leren | 2017/06/15 | Artikelen | 2017-06-15 11:55:34 |
Vlaming, W. de | Profiel Master EN | 2017/06/01 | Boeken | 2017-06-01 11:39:58 |
Vlaming, W. de | Veranderend Toezicht. Werken aan wederzijds vertrouwen tussen school en inspectie | 2017/06/01 | Boeken | 2017-06-01 11:25:54 |
Laros, N. | Handboek Diagnostiek in de leerlingbegeleiding: Kind en Context | 2017/06/01 | Boeken | 2017-06-01 11:14:20 |
Laros, P. | Goed Bezig Check-up | 2017/05/15 | Boeken | 2017-05-15 10:30:00 |
Vlaming, W. de | Praktijkgericht onderzoeken in het onderwijs | 2017/05/15 | Boeken | 2017-05-15 09:59:42 |
Marco Maas | Redactioneel maart 2017 | 2017/04/03 | Redactioneel | 2017-04-03 14:52:35 |
Henrike De Munnik en Diana P. Zwart | Interactief rekenonderwijs op een school voor nieuwkomers | 2017/03/27 | Artikelen | 2017-03-27 08:40:44 |
Marco Maas | “De redactie van het platformpraktijkontwikkling.nl voelt mee met meneer Krijtje” | 2017/03/13 | Geen categorie | 2017-03-13 14:25:43 |
Lindenburg, A. | Een duurzame internationale onderwijsrelatie | 2017/03/13 | Artikelen | 2017-03-13 14:00:42 |
Chris Pols | Luisteren naar leerlingen met een verstandelijke beperking | 2017/02/06 | Artikelen | 2017-02-06 15:50:33 |
Laros, P. | Slim onderpresteren aanpakken | 2016/12/27 | Boeken | 2016-12-27 23:21:30 |
Laros, P. | Zonder ‘goesting’ lukt het niet. Stress en bevlogenheid in het onderwijs | 2016/12/15 | Boeken | 2016-12-15 15:33:47 |
Marco Maas | Wij wensen u… | 2016/12/15 | Geen categorie | 2016-12-15 15:07:35 |
Vlaming, W. de | Anonimiseren: een dilemma bij praktijkgericht onderzoek | 2016/12/15 | Opinie | 2016-12-15 13:57:45 |
Laros, N. | Autisme anders bekijken: omdat geen kind hetzelfde is | 2016/12/15 | Boeken | 2016-12-15 13:05:45 |
Laros, N. | Ont-moeten. Ondersteuning aan mensen in maatschappelijk kwetsbare leefsituaties | 2016/12/05 | Boeken | 2016-12-05 11:11:13 |
Laros, P. | Lesson Studie: een praktische gids voor het onderwijs | 2016/11/03 | Boeken | 2016-11-03 12:06:31 |
Zon, A. van | Bouwen aan relatienetwerken | 2016/10/31 | Artikelen | 2016-10-31 11:19:40 |
Laros, N. | Kaat wil niet meer op bezoek (Het ouderverstotingssyndroom) | 2016/10/20 | Boeken | 2016-10-20 15:43:37 |
Laros, P. | Mijn kind mishandelt me (Oudermishandeling) | 2016/10/20 | Boeken | 2016-10-20 15:29:07 |
Laros, P. | Beroepsprofiel van de leraar als black box. Ceulemans, C. (2016) | 2016/09/15 | Boeken | 2016-09-15 12:45:10 |
Bruggen, B. van | Onwil | 2016/09/15 | Opinie | 2016-09-15 12:33:07 |
Vlieks, G. en Vink, M. | Blended learning en de onderzoekende houding van de Master SEN-student | 2016/09/08 | Artikelen | 2016-09-08 10:26:41 |
Smulders, F. en Swet, J. van | In samenspraak. Taal en communicatie in de onderwijspraktijk. | 2016/07/01 | Artikelen | 2016-07-01 19:31:54 |
Dijk, H. van en Toenders, L. | Het onmogelijke mogelijk maken. Een groeimindset versterkt de cognitieve en gedragsontwikkeling | 2016/07/01 | Artikelen | 2016-07-01 19:16:57 |
Louwe, J. | En hoe staat het nu met ons onderwijs? | 2016/06/07 | Geen categorie | 2016-06-07 19:05:50 |
Bruggen, B. van | Column: ‘Sitekick’: Monddood | 2016/06/07 | Opinie | 2016-06-07 18:58:44 |
Laros, P. | Stokking, K.M. (2016). Bouwstenen voor onderzoek; in onderwijs en opleiding. | 2016/06/07 | Boeken | 2016-06-07 18:51:28 |
Louwe, J. | De klasindeling als interventiemiddel | 2016/05/26 | Geen categorie | 2016-05-26 08:53:56 |
Schermer, M. | Taalgerichte didactiek: van belang voor leerlingen met ernstige gedragsproblemen? | 2016/05/11 | Artikelen | 2016-05-11 10:33:54 |
Vlaming, W. de | Meesterlijk schrijven in een notendop | 2016/05/11 | Artikelen | 2016-05-11 09:14:40 |
Marco Maas | Redactioneel mei 2016 | 2016/05/07 | Redactioneel | 2016-05-07 18:41:34 |
Bruggen, B. van | Column: ‘Sitekick’: Serieus? | 2016/04/08 | Opinie | 2016-04-08 15:02:59 |
Laros, P. | Het hele team studeert… Een last of een lust? | 2016/04/08 | Geen categorie | 2016-04-08 14:56:30 |
Keijzer, H. de | Wanneer doe je goed met je onderwijs? | 2016/04/08 | Artikelen | 2016-04-08 14:49:21 |
Marco Maas | Redactioneel Februari 2016 | 2016/02/19 | Redactioneel | 2016-02-19 09:50:27 |
Louwe, J. | Eens PDD-NOS, altijd PDD-NOS? | 2016/02/18 | Artikelen | 2016-02-18 22:37:18 |
Louwe, J. | Internetgebruik door kinderen… | 2016/02/18 | Geen categorie | 2016-02-18 16:04:49 |
Louwe, J. | Agressie tegen leraren | 2016/02/18 | Geen categorie | 2016-02-18 12:20:56 |
Harten, J. van | Wat zit er aan werkzame bestanddelen in mijn rugzak? | 2016/02/02 | Artikelen | 2016-02-02 12:12:25 |
Niënhaus, A | Op woordenjacht: meer woorden leren in minder tijd | 2016/02/02 | Artikelen | 2016-02-02 10:33:33 |
Bruins, J. | Schrijven om gelezen te worden | 2016/01/14 | Artikelen | 2016-01-14 12:50:09 |
Bruggen, B. van | Column: ‘Sitekick’: Sjoemelwetenschap | 2016/01/14 | Opinie | 2016-01-14 11:54:21 |
Vlaming, W. de | De Coachende Onderzoeker | 2016/01/03 | Artikelen | 2016-01-03 19:47:31 |
Berg, L. van den, Diemel, K. en Zon, A. van | Bevorderende factoren.. | 2015/12/14 | Artikelen | 2015-12-14 16:07:52 |
Laros, P. | Effectonderzoek | 2015/12/14 | Boeken | 2015-12-14 15:40:33 |
Bruggen, B. van | Column ‘Sitekick’: Rijk-dom | 2015/12/01 | Opinie | 2015-12-01 16:56:16 |
Marco Maas | Redactioneel nov-dec 2015 | 2015/11/24 | Redactioneel | 2015-11-24 23:45:16 |
Exel, J. van en Graaf, G. de | Nieuwsgierig naar meningen of visies? | 2015/11/24 | Artikelen | 2015-11-24 23:05:57 |
Barge, A. ten | Investeren in beoordelen | 2015/11/24 | Artikelen | 2015-11-24 22:12:00 |
Lieren, M. van | Actief met woorden in de klas | 2015/11/23 | Artikelen | 2015-11-23 13:59:04 |
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.