[vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”1799″ style=”vc_box_border” css_animation=”bounceInDown”][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”1792″ alignment=”center” style=”vc_box_border” onclick=”custom_link” img_link_target=”_blank” css_animation=”bounceInDown” link=”http://www.fontysoso.nl”][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”1784″ alignment=”center” style=”vc_box_border” onclick=”custom_link” img_link_target=”_blank” css_animation=”bounceInDown” link=”http://www.hu.nl”][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”1786″ alignment=”center” style=”vc_box_border” onclick=”custom_link” img_link_target=”_blank” css_animation=”bounceInDown” link=”http://www.windesheim.nl”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]De drie WOSO-instituten (Fontys OSO, het Seminarium voor Orthopedagogiek van de Hogeschool Utrecht en Windesheim OSO) hebben als gezamenlijke ambitie dat artikelen over praktijkontwikkeling en praktijkgericht onderzoek in het educatieve domein zonder kosten voor de lezers toegankelijk worden voor iedereen die daarin geïnteresseerd is. Daartoe hebben zij een digitaal platform opgericht:

PLPO.NL

Platform Praktijkontwikkeling Onderwijsmasters

 

PLPO.NL publiceert artikelen die inzicht geven in of bijdragen aan praktijkontwikkeling – passend bij het werkterrein van de Master Educational Needs. Daarbij ligt de nadruk op bijdragen die inzicht geven in het proces van praktijkontwikkeling en de wijze waarop professionals vorm geven aan hun beroepsrol in relatie tot praktijkontwikkeling: Wat is gedaan om de resultaten te bereiken die zijn bereikt? Hoe is het onderzoeksproces of proces van praktijkverbetering vormgegeven? Hoe zijn (samen met betrokkenen) hindernissen overwonnen? Welke pareltjes zijn ontdekt? Welke kennis, inzichten en vaardigheden zijn gebruikt om dat proces vorm te geven en te doen slagen?

 


 

PLPO.NL is een initiatief van de drie WOSO-instellingen: Fontys OSO, Windesheim OSO en het Seminarium voor Orthopedagogiek van de Hogeschool Utrecht. Door middel van deze “open access”-site wordt de kennisdeling gestimuleerd van resultaten van praktijkgericht onderzoek en onderzoeksmatig denken in het onderwijs en aan onderwijs en opvoeding gerelateerde situaties. Speciale belangstelling gaat daarbij uit naar het gebied van onderwijs- en ondersteuningsbehoeften van individuen, groepen, organisaties en systemen. Heeft u een idee of voorstel voor een bijdrage op dit platform, neemt u dan voor overleg contact op met een van de redactieleden.

Hoewel PLPO.NL voor iedereen kosteloos toegankelijk is, zodat iedereen kennis kan nemen van de daarop gepubliceerde bijdragen, impliceert dat niet dat teksten en tekstgedeelten vrijelijk overgenomen kunnen worden. Op alle bijdragen berust auteurs- en/of beeldrecht; er moet dus voldaan worden aan de regels van een correcte en volledige bronvermelding, inclusief de URL met verwijzing naar het artikel op PLPO.NL.

Hierbij moeten echter twee bijzondere situaties worden vermeld:

  • De auteurs- en beeldrechten van de cartoon van ‘Meneer Krijtje’ berusten bij Cabaret in Onderwijs (cabaretinonderwijs.nl). Voor eenmalige plaatsing op PLPO.NL is toestemming verkregen; verdere verspreiding is echter uitdrukkelijk niet toegestaan.
  • De digitale versie van het tijdschrift Nieuw Meesterschap jaargang 2010-2015 (waarvan de artikelen in de index van het PlatformPraktijkontwikkeling  zijn opgenomen) is via het intranet van de drie WOSO-instellingen uitsluitend toegankelijk voor studenten en docenten van Fontys OSO, Windesheim OSO en het HU/Seminarium voor Orthopedagogiek. Verdere verspreiding is niet toegestaan. Belangstellenden van buiten deze drie instellingen worden verwezen naar de uitgever van Nieuw Meesterschap, Garant uitgevers, info@garant-uitgevers.nl. Bij deze uitgever kunnen, zover de voorraad strekt, voor € 12,= per stuk losse nummers van Nieuw Meesterschap worden besteld

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]