De Redactie

Iedereen die een bijdrage wil leveren, of suggesties heeft voor interessante bijdragen, wordt van harte uitgenodigd contact op te nemen met één van de redactieleden, hieronder vermeld.

dr. Erna van Koeven

Erna van Koeven rondde in 1989 de studie Nederlandse taal- en letterkunde aan de Vrije Universiteit te Amsterdam af en promoveerde in 2011 bij de letterenfaculteit aan dezelfde universiteit. Zij is werkzaam bij de afdeling educatie van de Hogeschool Windesheim te Zwolle. Ze is betrokken bij de lerarenopleiding basisonderwijs en verzorgt colleges aan de opleiding…

dr. Anneke Smits

Anneke Smits (1961) studeerde logopedie in Antwerpen. Daarnaast promoveerde zij in 2012 in de gedragswetenschappen aan de universiteit van Twente. Haar specialisaties zijn leesonderwijs, dyslexie, onderwijsinnovatie en ICT. Zij werkt voor hogeschool Windesheim en is als associate lector verbonden aan het lectoraat Onderwijsinnovatie en ICT en aan de leerkring Geletterdheid en schoolsucces. Zij werkt daarnaast…

drs. Aleid H.M. Beets Kessens

Drs. Aleid H.M. Beets Kessens is Specialist Jonge Kind, orthopedagoog en docent Master Educational Needs bij Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg in Tilburg. Tevens is zij voorzitter van de redactie van de Wereld van Het Jonge Kind (HJK) en adviseur van de Landelijke Beroepsgroep Jonge Kind specialisten (LBjk).

drs. Willem de Vlaming

Na ruim twaalf jaar vanuit verschillende functies en rollen binnen het Ministerie van OCW een bijdrage te hebben geleverd aan beleidstoetsing en organisatieontwikkeling werkt Willem de Vlaming nu als docent en begeleider van (onderwijs)professionals binnen de master SEN van Fontys OSO en als zelfstandig (team)coach en adviseur. Hij publiceert regelmatig blogs en artikelen met betrekking tot onderwijs, veranderkunde, beleid & organisatie, oplossingsgericht werken en praktijkgericht onderzoek. Zijn passie is het helpen vinden, versterken en toepassen van kwaliteiten die in aanleg binnen organisaties en mensen reeds aanwezig zijn.

Dian Fluijt (MEd)

Dian Fluijt werkt als promovenda bij het Lectoraat Normatieve Professionalisering (Hogeschool Utrecht). Haar promotieonderzoek richt zich op de betekenis van co-teaching voor het realiseren van meer inclusief onderwijs. Zij heeft twee boeken geschreven: Prisma Co-Teaching (2014) en Samen Lesgeven. Co-Teaching in de Praktijk (2016). Daarnaast publiceert zij in (inter-)nationale wetenschappelijke en praktijkgerichte tijdschriften. Daarnaast werkt zij bij het Seminarium voor Orthopedagogiek als docent en begeleider van studenten van de Master Educational Needs. Als zelfstandig ondernemer verzorgt zij lezingen en studiedagen. Dian heeft in het primair en het voortgezet (speciaal) onderwijs gewerkt als leerkracht, mentor, intern begeleider, (zorg-)coördinator, teamleider en ambulant begeleider. In haar werk zoekt zij naar de menselijke maat in onderwijsvernieuwing. Kernwoorden zijn: onderzoeken, verbinden, inspireren en eigenaarschap.