[vc_row][vc_column css=”.vc_custom_1456356115208{margin-top: 0px !important;margin-right: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;margin-left: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-right: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;padding-left: 0px !important;}”][vc_column_text]
De Redactie
Iedereen die een bijdrage wil leveren, of suggesties heeft voor interessante bijdragen, wordt van harte uitgenodigd contact op te nemen met één van de redactieleden, hieronder vermeld.[/vc_column_text]
annemiek.broersen@hu.nl studeerde psychologie aan de Rijksuniversiteit Utrecht. Vanuit o.a. ontwikkelingspsychologie, (kinder)neuropsychologie, kinderpsychiatrie en sociale psychologie is zij werkzaam geweest in de kinderpsychiatrie (Sophia Kinderziekenhuis Rotterdam) en als docent bij de Fontys bachelor opleiding Pedagogiek. Bij de master Educational Needs van de Hogeschool Utrecht (Seminarium voor Orthopedagogiek) is zij hogeschooldocent op het gebied van gedrag in…
erikvanmeersbergen@ziggo.nl studeerde in 2005 af als orthopedagoog aan de Vrije Universiteit te Amsterdam met als specialisatie onderwijsleerproblemen en begeleiding van onderwijsprofessionals. In 2000 kwam hij over vanuit de jeugdhulp (18 jaar ervaring als groepsleider/ teamleider/ manager 24-uurshulp) en werd docent voor de voortgezette opleidingen bij Fontys OSO (nu de master M EN). Inmiddels heeft hij…
BH.van.Koeven@windesheim.nl rondde in 1989 de studie Nederlandse taal- en letterkunde aan de Vrije Universiteit te Amsterdam af en promoveerde in 2011 bij de letterenfaculteit aan dezelfde universiteit. Zij is werkzaam bij de afdeling educatie van de Hogeschool Windesheim te Zwolle. Ze is betrokken bij de lerarenopleiding basisonderwijs en verzorgt colleges aan de opleiding taal- en…
Na ruim twaalf jaar vanuit verschillende functies en rollen binnen het Ministerie van OCW een bijdrage te hebben geleverd aan beleidstoetsing en organisatieontwikkeling werkt Willem de Vlaming nu als docent en begeleider van (onderwijs)professionals binnen de master SEN van Fontys OSO en als zelfstandig (team)coach en adviseur. Hij publiceert regelmatig blogs en artikelen met betrekking tot onderwijs, veranderkunde, beleid & organisatie, oplossingsgericht werken en praktijkgericht onderzoek. Zijn passie is het helpen vinden, versterken en toepassen van kwaliteiten die in aanleg binnen organisaties en mensen reeds aanwezig zijn.
Werkt als promovenda bij Fontys OSO. Haar promotieonderzoek richt zich op de betekenis van co-teaching voor het realiseren van meer inclusief onderwijs. Zij heeft twee boeken geschreven: Prisma Co-Teaching (2014) en Samen Lesgeven. Co-Teaching in de Praktijk (2016). Daarnaast publiceert zij in (inter-)nationale wetenschappelijke en praktijkgerichte tijdschriften. Daarnaast werkt zij bij Fontys OSO als docent en begeleider van studenten van de Master Educational Needs. Als zelfstandig ondernemer verzorgt zij lezingen en studiedagen. Dian heeft in het primair en het voortgezet (speciaal) onderwijs gewerkt als leerkracht, mentor, intern begeleider, (zorg-)coördinator, teamleider en ambulant begeleider. In haar werk zoekt zij naar de menselijke maat in onderwijsvernieuwing. Kernwoorden zijn: onderzoeken, verbinden, inspireren en eigenaarschap.