Voor het studiejaar 2019-2020 neemt het Platform Praktijkontwikkeling Onderwijsmasters WWW.PLPO.NL het thema ‘Samen werken aan onderwijs’, als leidraad voor publicaties.
Dit is een breed thema dat vanuit verschillende perspectieven vorm kan krijgen, denk bijvoorbeeld aan:
- samen school zijn en samen werken aan praktijkontwikkeling in tijden van onderbemensing — het dilemma van enerzijds amper tijd hebben voor samenwerken en anderzijds de noodzaak van (interprofessionele) samenwerking voor effectief en kwalitatief hoogwaardig onderwijs;
- het versterken van de samenwerking binnen de school en de ontwikkeling van een professionele leergemeenschap;
- het versterken van de verbinding van de onderwijsinhoud van ‘vakken’ om door een meer geïntegreerd onderwijsaanbod de kansenongelijkheid te bestrijden;
- het versterken van de interprofessionele en intersectorale samenwerking tussen (passend) onderwijs, jeugdzorg, leerlingen en ouders;
- het versterken van interculturele samenwerking;
- het versterken van autonomie en eigenaarschap van leerlingen en studenten als basis voor hun participatie in de op hun leren en ontwikkeling gerichte samenwerking van onderwijsprofessionals
Bijdragen kunnen de vorm hebben van (samenvattingen van) onderzoek, maar ook onderbouwde opiniestukken of columns. Het doel is om een platform te bieden voor het delen van onderbouwde ideeën voor, en voorbeelden van, good practice..
Wil je een bijdrage leveren neem dan contact op met één van de leden van de redactie https://plpo.nl/redactie/
De redactie
——
PLPO.NL is een initiatief van de drie WOSO-instellingen: Fontys OSO, Windesheim OSO en het Seminarium voor Orthopedagogiek van de Hogeschool Utrecht.
Deze drie instituten verzorgen masteropleidingen voor professionals in het educatieve domein.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.