Beste lezer/bezoeker,
Het monitoren van bezoekersaantallen lijkt iets weg te hebben van het (stiekem) verzamelen van Big Data. Maar wees gerust: wij weten niet wie u bent. Wat we wel weten is dat deze site, tenslotte bedoeld om met elkaar de onderwijspraktijk te verbeteren, uitstekend wordt bezocht en daarmee onze verwachting overtreft. De site ‘leeft’. Dat is niet in de laatste plaats vanwege de kwaliteit en diversiteit van de geplaatste bijdragen. Zo verschenen er na begin februari op dit platform:
Artikelen:
- Wanneer doe je goed met je onderwijs? – Helma de Keijzer
- Taalgerichte didactiek: van belang voor leerlingen met gedragsproblemen? – Maike Schermer
- Meesterlijk schrijven in een notendop -Willem de Vlaming
- Het onmogelijke mogelijk maken; een groeimindset versterkt de cognitieve en gedragsontwikkeling – Hans van Dijck en Liny Toenders
Boekbespreking:
Stokking, K.M. (2016). Bouwstenen voor onderzoek; in onderwijs en opleiding. Antwerpen/Apeldoorn: Garant. – boekbespreking door Peter Laros
Column:
- Serieus? – Bas van der Bruggen
- Monddood – Bas van der Bruggen
Berichten:
- Agressie tegen leraren – Jos Louwe
- Internetgebruik door kinderen: niet laten leren door trial and error – Jos Louwe
- Eens PPD-NOS, altijd PDD-NOS? – Jos Louwe
- De klasindeling als interventiemiddel – Jos Louwe
- Het hele team studeert: Een last of een lust? – Peter Laros
- En hoe staat het nu met ons onderwijs? – Jos Louwe
Cartoon:
Omdat er op termijn, vanwege naderend pensioen, sprake zal zijn van wisselingen in de redactie, is de redactie erg ingenomen met de komst nu al van Maike Schermer als een van de nieuwe krachten voor de toekomst. Een van de artikelen is van haar hand en vormt met nog twee komende artikelen een drieluik over omgaan met leerlingen met gedragsproblemen. Maike volgt een promotietraject aan de School of Psychology, Queen’s University, Belfast. Ze woont in Ierland, maar draait er haar hand niet voor om om voor een redactievergadering even op en neer te vliegen. Zo’n type. Nu snapt u ook waarom we zo blij met haar zijn.
Hebt u een idee voor een bijdrage? U weet ons te vinden.
De redactie
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.