Geachte lezer/bezoeker,
Vanaf begin januari 2016 is PlatformPraktijkontwikkeling officieel ‘in de lucht’. Dat betekent dat de site door reguliere zoekmachines gevonden wordt. Dat was niet het geval in de proefperiode tot aan januari. Toen was de site alleen bekend bij de bouwers ervan, de redactie en de auteurs die uitgenodigd waren er als eersten op te publiceren. En natuurlijk de drie OSO-instellingen die samen de eigenaar/uitgever zijn van dit digitale platform, dat vanuit de filosofie van open acces toegankelijk en nuttig wil zijn voor het onderwijsveld.
Na het verwerken van de ervaringen tijdens de proefperiode en verdere fine tuning kon de site openbaar, een voor alle betrokkenen vanzelfsprekend spannend moment. De vraag of we worden gevonden/bezocht, of liever gezegd het antwoord op die vraag, is natuurlijk waar het uiteindelijk allemaal om draait.
Nou, die vraag is beantwoord: in een maand tijd heeft de site zo’n duizend individuele bezoekers gehad! De gepresenteerde artikelen zijn bijzonder vaak gelezen.
Wij vinden dit een zeer bemoedigend resultaat en zetten alles in het werk om dit voort te zetten en verder te optimaliseren. Mocht u een interessante bijdrage overwegen, neem dan contact op met een van de redacteuren.
U weet ons te vinden (blijkt).
De redactie
Nieuwe artikelen
- Bevorderende factoren voor samenwerking door onderwijsprofessionals. Linda van den Bergh, Karin Diemel en Anja van Zon [LINK]
- De coachende onderzoeker. Praktijkgericht onderzoek: eigenaarschap en empowerment van betrokkenen. Willem de Vlaming [LINK]
- Op woordenjacht: meer woorden leren in minder tijd Een praktijkonderzoek naar een effectief aanbod voor nieuwkomers. Annelies Niënhaus [LINK]
- Schrijven om gelezen te worden. Jolijn Bruins [LINK]
- Wat zit er aan werkzame bestanddelen in mijn rugzak? Een onderzoek naar werkzame elementen in de begeleiding aan leerlingen met autismespectrumstoornis (ASS-leerling) in het reguliere onderwijs. Jolanda van Harten [LINK]
En verder:
Boekbespreking
- BOEKBESPREKING: Effectonderzoek in de gedragswetenschappen. Loon, D. van, Meulen, B. van der & Minnaert, A. (2015). Antwerpen: Garant ISBN 978-90-441-3317-2. Besproken door Peter Laros [LINK]
Column
- COLUMN ‘Sitekick’: Sjoemelwetenschap. Bas van der Bruggen [LINK]
Berichten
De rubriek BERICHTEN bevat samenvattingen van wetenschappelijk onderzoek, beleidsontwikkelingen, beschrijvingen van nieuwe materialen en hulpmiddelen en ander nieuws op het gebied van opvoeding en onderwijs waarbij onderlinge verschillen in instructie- en begeleidingsbehoeften van kinderen het uitgangspunt is.
Samenstelling en redactie Jos Louwe
- BERICHTEN: Eens PDD-NOS altijd PDD-NOS. Jos Louwe [LINK]
- BERICHTEN: Internetgebruik door kinderen: niet laten leren door trial and error. Jos Louwe [LINK]
- BERICHTEN: Agressie tegen leraren. Jos Louwe [LINK]
Cartoon
Download dit bericht als pdf
Citeren als: Redactie PlatformPraktijkontwikkeling.nl (2015) Redactioneel februari 2016. Op: PlatformPraktijkontwikkeling.nl. WOSO: Utrecht
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.