Jaarthema 2019-2020

Voor het studiejaar 2019-2020 neemt het Platform Praktijkontwikkeling Onderwijsmasters WWW.PLPO.NL het thema ‘Samen werken aan onderwijs’, als leidraad voor publicaties. Dit is een breed thema dat vanuit verschillende perspectieven vorm kan krijgen, denk bijvoorbeeld aan:  samen school zijn en samen werken aan praktijkontwikkeling in tijden van onderbemensing — het dilemma van enerzijds amper tijd hebben…

Lees verder!

Redactioneel maart 2017

Bijblijven als Master Ed? Inspiratie opdoen voor praktijkgericht onderzoek in je eigen beroepspraktijk? Op www.platformpraktijkontwikkeling.nl  vind je interessante bijdragen over onderzoek in het educatieve domein. De afgelopen periode zijn de volgende bijdragen gepubliceerd: De Munnik, H. & Zwart., D.P. (2017). Interactief rekenonderwijs op een school voor nieuwkomers Lindenburg, A.C. (2017). Een duurzame internationale onderwijsrelatie. Duurzame…

Lees verder!

Redactioneel mei 2016

Beste lezer/bezoeker, Het monitoren van bezoekersaantallen lijkt iets weg te hebben van het (stiekem) verzamelen van Big Data. Maar wees gerust: wij weten niet wie u bent. Wat we wel weten is dat deze site, tenslotte bedoeld om met elkaar de onderwijspraktijk te verbeteren, uitstekend wordt bezocht en daarmee onze verwachting overtreft. De site ‘leeft’.…

Lees verder!

Redactioneel Februari 2016

Geachte lezer/bezoeker,

Vanaf begin januari 2016 is PlatformPraktijkontwikkeling officieel ‘in de lucht’. Dat betekent dat de site door reguliere zoekmachines gevonden wordt. Dat was niet het geval in de proefperiode tot aan januari. Toen was de site alleen bekend bij de bouwers ervan, de redactie en de auteurs die uitgenodigd waren er als eersten op te publiceren. En natuurlijk de drie OSO-instellingen die samen

Lees verder!